SAND WALK
Natalia Carminati amb la col·laboració de Laura Llaneli i comissariat per Marco Tondello
Sand Walk és un projecte multidisciplinari que integra performance, so, vídeo livestream i instal·lació. Amb aquesta actuació, l’artista explora la nostra percepció del temps i el desfasament que es produeix entre les temporalitats «reals» i les durades virtuals utilitzant la imatge i el so com a unitats de temps.
Natalia Carminati (Buenos Aires, 1982) ha realitzat a els seus estudis de Belles Arts a The Art Students League of New York i Escola Massana. Els seus projectes es materialitzen en la creació de dispositius multisensorials que conjuguen vídeo, videojoc, experimentació sonora, pintura, instal·lació i performance. Actualment resident a La Escocesa de Barcelona.
Sand Walk és un projecte multimèdia que integra performance, instal·lació, transmissió en directe i experimentació sonora. Cada disciplina investiga sobre el temps i la seva percepció, explorant el significat de “temps real” i de durada virtual, per a convergir finalment en una interpretació sonora.
Sand Walk s’inspira en l’obra Water Walk de John Cage. De la mateixa forma que l’artista estatunidenc va interpretar la seva composició sonora en directe durant el programa televisiu I’ve Got a Secret en el 1960, Natalia Carminati utilitza el streaming de les xarxes socials per a transmetre en directe la seva performance. Les diferències que poden existir entre la participació presencial i l’assistència darrere d’una pantalla, plantegen una reflexió sobre l’experiència del públic.
La partitura de Sand Walk s’estructura en tres minuts marcats per 64 accions, on diversos objectes de la vida quotidiana, posats en contacte amb diferents qualitats de sorra, produeixen una narració sonora. Encara que tots els moviments són escrupolosament estudiats per a començar en punts determinats de temps, aquestes accions produeixen durades de sons impredictibles que s’uneixen a aquells espontanis produïts per l’audiència present físicament en la performance.
En el seu format virtual, la transmissió de Sand Walk en viu per xarxes socials desdoblega els 3 minuts de partitura intervenint en uns altres temps presents. Tant la composició final com el registre de vídeo seran disseminats en els seus més de 3000 sons i 4000 imatges per a revelar les simultànies unitats compositives que descriuen el “temps real” de l’obra.
Sand Walk intenta, a través de la interpretació sonora i narrativa, objectivar el temps: cada objecte és instrument i representació de la constant “lluita” que vivim contra el pas del temps.
PERFORMANCE:
ENTREVISTA ARTISTA I COMISSARI: