Artista en residència, tardor 2020

 

NATALY PRADA ELEJALDE, (1988 Manizales, Colombia) l’interès central en el seu treball consisteix a explorar les tecnologies del desig en les construccions socials, com ara les identitats, els gèneres, els cossos, els llenguatges, les sexualitats, les emocions etc. La materialització o posada en escena d’aquestes reflexions es donen de manera hibrida i transdisciplinar, on l’artista no busca desenvolupar un llenguatge estètic emmarcat en estils identitaris, sinó aprofitar i explorar la multiplicitat retòrica que brinden els mitjans de representació com la performance, la imatge digital, l’arxiu, el so, la llum, etc. La majoria d’aquests projectes neixen i es construeixen des de la seva pròpia experiència encarnada i autoficció, mitjançant la infiltració en comunitats. L’artista vincula metodologies narratives, (auto)biogràfiques, etnogràfiques i relacionals. On la imatge no sols és un suport de representació, es proposa com a eina pedagògica i de recerca per a ser (re)pensada i revisualitzada activament, amb la finalitat d’impulsar el pensament visual davant organismes en transformació.

 

PROJECTE EN RESIDÈNCIA:

MATCH GOLD. Del extraccionismo del oro a la extimidad de ser.

Se trata de un proyecto inédito iniciado en mayo de 2018. Uno de los aspectos que me interesa explorar de la extimidad es su relación con la atemporalidad, es decir, desafiar el espacio y el tiempo en que lo “intimo” se torna extimo. Para ello vi la necesidad de provocar primero una experiencia encarnada en la que ponía en juego aspectos con los que se ha asociado la construcción de la intimidad: las relaciones, la sexualidad, los afectos y la identidad. Para ello abordé una metodología de autoficción que consistió en crear siete identidades “falsas” infiltrándolas dentro de la aplicación Tinder , así logar siete citas con siete desconocidos y al mismo tiempo sabotear. El interés principal era tener experiencias encarnadas fuera del ciberespacio y no generar ningún registro o evidencia de la experiencia. Se tomó esta decisión de forma más bien inconsciente ya que estaba dispuesta a prestar total atención a las vivencias. Después de haber tenido las siete citas he venido dejando que trascurra el tiempo, primero por la imposibilidad de comprender situaciones propias y en segundo lugar por atender los efectos colaterales de este auto sabotaje en mi vida y circulo personal.

 

Nataly Prada Elejalde

 

#Enresidència Presentacions NOW Estruch – 3 de desembre 2020

> Víctor Comenero – Burn your garden

> Nataly Prada Elejalde – MATCH GOLD. Del extraccionismo del oro a la extimidad de ser.

> Marta Azparren, Irene Navascués i Adriana Reyes –  Título provisional

> Júlia Calvo – Cien gramos de historia

Una col·laboració de NÚVOL